måndag 7 april 2008

Eleganta katter

De som känner mig vet att jag ÄLSKAR katter, av alla sorter! Frasse, den norska skogskatten som bor i huset mittemot mina föräldrar, är en riktigt gosig bjässe. Tea, så mysig att man bara vill kela med henne jämt! Och Ludde, S's lilla busfrö, är sötare än socker. Sen är det ju alla andra katter jag stött på under min uppväxt, både hos morföräldrarna och kompisar. Genom det har jag givetvis skapat mig en bild av vilka raser jag gillar bäst (bondkatter är ju egentligen härligast), och här har jag två av dem! British Blue samt Siames. British Blue gillar jag för att pälsen inbjuder till gosande och färgen är fascinerande. Siameser anser jag vara väldigt vackra och graciösa. Deras tvåfärgade päls är också en favorit hos mig. :) Jag dras dessvärre fortfarande med lite allergi mot dessa sötnosar, men jag hoppas att den hinner försvinna helt tills dess jag kan skaffa katt, dvs när det har blivit husdags!! :D

2 kommentarer:

I sa...

Själv vill jag ha en ragdoll. Världens lataste katter men så jäkla söta. :)

Sofhie sa...

Ja, de är söta! Min kusin och hennes sambo har två stycken. Lata som sagt, men otroligt söta!