tisdag 17 februari 2009

Skinande rent!

Det är intressant hur man helt plötsligt kan inspireras att göra något som egentligen är riktigt tråkigt. Som ikväll, när jag kl 21.00 fick för mig att göra rent klinkergolvet + fogarna i badrummet! Det som drev mig var att E bokat tid med en mäklare för en fri värdering av lägenheten på fredag och jag vill att den ska se så bra ut som möjligt då. Anledningen till detta, i sin tur, är att vi hittat ett hus som ser ut precis som vi vill och kostar precis det vi vill! Ja, ni ser. Allt har en anledning, piska eller morot. Därmed inte sagt att vi kommer flytta eller ens buda på detta hus, men vi föll så pladask att jag tror vi åtminstone måste se det för att få ut det ur våra huvuden! Fast visst är jag sugen, sitter t.o.m. och klurar på hur jag i så fall skulle kunna ta mig till jobbet, stan med mera för en mindre penning. En scooter är ett hett alternativ i så fall (bil blir alldeles för dyrt). Nåja, nu får jag sluta drömma. Är ju fatalist, så jag får förlita mig på att ödet löser allt detta åt mig. :)
Förresten, kan varmt rekommendera TileGuard's Kakel & FogRent - jäklar vad effektiv! Min nya favvis, hihi.

Inga kommentarer: