lördag 18 april 2009

Jag har en teori...

...som ni som läser min blogg säkert märkt har bloggandet dött ut lite det senaste året eller så. Trist, jag vet. Läser man en blogg vill man ju att det ska finnas nytt material där jämt! :) Har dock funderat på vad denna torka har för orsaker i mitt fall. Delvis beror det givetvis på att jag under denna tid både blivit sambo och gått från student till hederlig arbetare. Fast på pappret borde detta inte innebära någon avsevärd minskning av tidstillgången utan mest vara ett resultat av lathet samt nya rutiner. Jag tror dock också att det beror på att jag, sen jag börjat jobba, har råd med en del av de saker jag bloggat om (inte allt såklart, men tillräckligt för att lystmätet ska stillas) och därför har jag inte längre samma behov av att skriva om dessa saker - jag agerar istället! ;) Nu ska dock jag och sambon försöka lägga locket på vår konsumtion, vi har några saker på vår framtidslista som kommer kräva lite kapital och då är det bara att strypa utgifterna - de onödiga i alla fall. Återstår väl att se om bloggandet tar sig igen (och min teori besannas) tack vare detta - watch this space!!

1 kommentar:

Chris sa...

Länge sen senaste inlägget nu :) Saknar ditt bloggande, råkade hitta en länk till din gamla blogg häromdagen faktiskt, minnen hahaha :)