lördag 6 december 2008

ÖNSKELISTA

Det börjar lacka mot jul och kraven på att skriva önskelista blir alltmer högljudda. Därför tänkte jag sammanfatta lite av det jag önskar mig här. Vad önskar du dig??
1. Skivor, bl a den nedan - Dido's nya. Nog för att MP3 är bra, men skivor är fortfarande nåt speciellt för mig.
2. Dunsockor. Alla som känner mig vet att jag är konstant frusen, speciellt om händer och tår, så denna gåva torde vara perfekt!



3. Richard Branson's självbiografi. Han är nog min idol, jag kan inte sätta fingret på det men jag tycker han är cool. Rymdcharter låter ju inte helt fel heller...



4. Löst sittande jeans. Alla mina byxor sitter som ålskinn, självklart eftersom jag köpt dem så, men jag skulle vilja ha ett par som sitter lite löst på ett snyggt sätt. Har sökt länge men alla har hittills suttit som skit, så vi får se hur det blir med denna önskan.




5. Silverring. Fick en när jag fyllde som jag fullkomligt älskar och bär mest varje dag, så nu vill jag komplettera samlingen med ytterligare en. Intressant hur de blir som en del av en efter ett tag, känns skitkonstigt när jag inte har den på mig, tomt liksom.



Nog för att det är kul att få något man önskat sig länge och mycket, men ju äldre jag blir desto roligare tycker jag det är att ge och framförallt slå in presenter! Jag förstår dem som avskaffat presenter mellan vuxna, samtidigt som jag tycker det är lite trist eftersom det förtar lite idén med julen (såsom den blivit nu i brist på kristna svenskar...). Man kan ju faktiskt ha julklappsbyte så det bara blir ett paket till varje person! :) Hur gör ni??

Inga kommentarer: