torsdag 16 oktober 2008

Höstigt




Det finns tre saker jag tycker är väldigt mysigt på hösten, speciellt i lite ruggigt väder när inget annat glädjer.

Nummer ett: GRYTOR! Coq-au-vin, Boeuf bourguinon, etc, etc... Mums! Värmer inifrån, smakar och doftar ljuvligt samt är rogivande att laga. Du bara häller i alla ingredienser i en gryta, sätter på locket och låter det puttra i en timme eller två. Perfekt en söndag!

Nummer två: LEVANDE LJUS! Ja, vem gillar inte det? Min värmeljuskonsumtion ökar i varje fall dramatiskt varje höst. :) De ger en så mysig känsla, samtidigt som de kan skänka viss värme - perfekt för en frusen tjej som mig. Ställ dem i grupp för större intryck!
Nummer tre: TE! Yes, jag är och förblir tefantast. Därav mitt fest-tema, hihi. Det värmer själen och smakar ljuvligt med en klick honung. Jag håller mig till de svarta, enkla sorterna men nuförtiden finns det ju verkligen något för alla. Kombinerat med t ex scones är det himmelskt!
Jag är verkligen ingen höstälskare men dessa små älsklingar piggar upp en del, speciellt eftersom de passar bäst en kall höstdag. Försök njuta av höstens och vinterns glädjeämnen! Tids nog kommer värmen igen. :)



Inga kommentarer: