söndag 19 oktober 2008

GRÅTT

Det finns många som tycker grått är trist och tråkigt som klädfärg, men jag kan bara inte sluta älska färgen! Visst, har man bara grått på sig kan det ju bli lite monotont och glåmigt, men i kombination med antingen svart för elegans eller en klar färg för en mer uppseendeväckande stil är färgen perfekt. Svart kan bli en alltför stor kontrast till färger som senapsgult eller grönt, medan grått ger precis den där känslan av snygg uppkläddhet utan att bli för dominerande.



BILDER: La Redoute, ASOS, Nelly.com




Även inredningsmässigt tycker jag grått är en skön färg som är lätt att möblera med. En mörkgrå soffa anser jag är mycket lättare att leva med i längden än en svart, plus att skiten syns mindre! Grått porslin osar elegans och tidlöshet och rökfärgade glas är perfekta att servera cocktails ur. Sen har vi ju teknik- och hurhållssidan där både krom och rostfritt stål ger ett snyggt och enkelt uttryck. Well, jag är ju minimalist (färgglad sådan dock) så jag gillar i alla fall stilen som grått skapar, speciellt tillsammans med färger som lyfts fram av det gråa. Men jag är säker på att även en mer romantisk stil gör sig väl med gråa inlägg!





BILDER: MIO, IKEA, ELGIGANTEN

Inga kommentarer: