fredag 24 oktober 2008

Baka liten kaka

Jag tror jag fått en släng av bakviruset. Tycker det är superkul att baka! Gör mycket hellre det än lagar mat, typiskt nog. Är ju mest mat som behöver lagas till vardags, inte muffins eller kladdkaka, hehe. Har i alla fall tänkt på det och kommit fram till att det måste ligga i generna. Att familjen L**dm**k gillar sötsaker visste jag sen förut, men det är faktiskt så att min farmor också varit konditor. Måste va det som slår igenom! Synd bara att det yrket har taskiga arbetstider och inte särskilt feta löner... Fast vem vet, en dag kanske jag öppnar café! Har alltid haft det i baktankarna (sorry, inte menat som ett skämt) faktiskt, ett där även inredningen är till salu. Hmm, tål att tänkas på.





Förra lördagen bakade jag i vilket fall kubbar - de blev jättelyckade! Farmors recept, såklart. Fick godkänt av både killen, hans föräldrar och hans farmor så jag är mer än nöjd. Blev lite nostalgisk också för just doften av kubbar är väldigt förknippad med farmor och farfar i min barndom. Så dem blir det fler gånger! Hihi, roas av att farmor mailar (japp, ni läste rätt - 80 bast!) och är nyfiken på hur kubbarna blev. Det är coolt! Nu har jag dessutom blivit sugen på att starta en mat- och bakblogg, men jag kanske borde satsa på att få igång denna blogg innan jag kastar mig in i nästa projekt... Eller vad säger ni??

Inga kommentarer: