måndag 8 september 2008

Dagens goda gärning...

SNYGG TVÄTTSTUGA!! TYVÄRR INTE MIN...

Ibland undrar jag om jag är för snäll för mitt eget bästa. Fast iofs, hellre det är konstant elak! Idag har jag iaf skänkt min tvättid till en mer behövande kille. Hade tid 17-21 men kom inte hem förrän vid 18 (yep, övertid igen, blä) så när jag väl trampade ner i tvättstugan satt där redan ett lås på dörren och jag hörde att maskinerna var i full gång. Hade nästan haft det på känn så jag blev lite sur och slet bort låset på dörren (det är ganska enkelt, det kan M intyga). Sen gick jag upp till min lya och skrev en lagom hotfull lapp som jag la inne i tvättstugan. När jag sen kom ner höll killen som stulit tiden som bäst på att forsla ut sina berg med tvätt och var väldigt ledsen och ursäktande. Det visade sig att hans kompis sagt att han hade en tid idag som denna killen kunde ta, och eftersom jag själv tagit fel på dag tre (!) gånger vet jag hur lätt det är hänt. Så då rann all ilska av mig och jag sa givmilt att han kunde ta resten av tvättiden också. :D Till saken hör att pojken min har tvättid imorgon så jag kan snylta lite på honom då, hihi. Annars hade jag kanske inte varit lika generös!! Yep yep, ännu en dag i Sofhies liv...

Bjuder på ett litet skämt också ;)


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart!:)

Jag roar mig för tillfället med att försöka undvika Portföljmannen i lägenheten ovanpå. ;)